söndag 12 februari 2012

Florida

Det är så mycket som har hänt de senaste åren…
I’m tired, I’m fed-up...

Varför förklara varför jag behöver semester, värme sol och bad och bara komma bort?
Jag om någon är värd att åka till sol och värme, få skämma bort mig äta och dricka gott och bara njuta.

Behöver hitta rätt igen, behöver hitta mig själv igen, alla ut & in-på-sjukhus-historier:
sommaren 2009- Sundsvalls sjukhus med hjärnvirus,
sommaren 2010- Gävle sjukhus-magoperation,
mellan hösten 2010 till våren 2011, större delen in & ut på Umeå sjukhus…

I don’t need to say more, yet I do. Fick nyligen veta att jag hade 62 % lungfunktion fick därmed medicin och gick upp 4 %, men det är inte tillräckligt enligt sjukvården, så jag fortsätter att gå på olika utredningar läkarna ska utesluta lungsjukdom. Vissa säger astma andra säger något annat och jag står i mitten och vet inte vad.

Jag vet att det finns dem som har det värre, men jag kan och borde bara jämföra mig med mig själv. Livet har satt sina spår och varje spår bildar tårar inom mig. Nu lämnar jag Sverige och åker till värmen och skriver på min C-uppsats, dricker tropiska härliga drinkar, lapar värme, badar i höga vågor. Ska försöka leva i nuet, (som jag har så svårt för) andas in USA i mina lungor, åker till Miami och åker runt lite i Florida och bara är.

Resfeber börjar skapas inom mig, snart lyfter jag.

Inga kommentarer: